DX CLUSTER

13 mar. 2016

Constructie antena 5+8el. VHF/UHF DK7ZB

Constructie antena  5+8el. DK7ZB ( 8,5dbd VHF/UHF)

Pentru cei care vor sa  construiasca o antena dualband pentru 144/432Mhz cu un singur cablu coaxial  si fara complicatii  prea multe , o solutie este antena dupa DK7ZB 5+8el.

Argumente :
- Constructie relativ simpla
- Materiale usor de procurat si  prelucrat
- Un singur cablu coaxial

Documentatia completa inclusiv mai multe detalii :
http://www.qsl.net/dk7zb/Duoband/5+8_2m-70cm.htm


Lista materiale :
- teava 8mm ( o bara circa 6m ) 12 RON/ bara 
- teava 12mm ( 1m - se gaseste la metru  la magazinele de bricolaj ) 6-8 RON 
- cleme plastic 25mm ( 12 buc-   atentie la modelul din poze - cele folosite la tevile PPR ) 3,5 RON/12buc

- doza electrica  circa 125x84x45mm ( atentie la model ) - 10 RON

-

- 3 presetupe ptr cabluri - PG13,5 -1,5 RON/buc 

- profil patrat sau dreptunghiular 20x20 ( 1,5m ,eu am folosit ce am gasit prin magazie )
- suruburi , piulite maruntisuri etc 











Cablul coaxial.
Am folosit H1000 din care am bobinat 7 spire in exteriorul dozei ( am facut spirele pe o teava de circa 120mm dupa care le-am scos si le-am prin cu banda zimtata PVC )

Succes celor care vor sa abordeze aceasta  antena 
73


4 comentarii:

  1. Salut Claudiu! Sunt Florin, YO9CNU.
    Foarte utila si practica abordarea ta.
    Te rog, poti sa-mi spui unde ai gasit teava 8mm ( o bara circa 6m ) 12 RON/ bara?
    Daca elementii pentru 432 MHz se pozitioneaza vertical cred ca s-ar putea lucra cu aceasta antena si pe satelit.

    73's
    Florin
    YO9CNU

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc. Pe ce adresa de e-mail ai trimis?

    RăspundețiȘtergere
  3. Salutare. Am construit si eu aceasta antena in vreo 3 exemplare, pe care le-am daruit prietenilor mei. Am lucrat cu ea si a mers perfect in cele 2 benzi.In functie de materiale, dimensiuni elementi, pot apare mici diferente fata de schema propusa de catre DK7ZB. Nu recomand prinderile din plastic pt instalatii sanitare. Dupa un sezon se sfarama.
    73!

    RăspundețiȘtergere